Dnia 27 marca 2025 roku odbyła się IX sesja Rady Gminy Krzęcin IX kadencji w sali szkoleniowej remizy OSP w Krzęcinie. Na początku obrad Przewodniczący Rady stwierdził prawomocność obrad, informując, że w sesji uczestniczy 15 radnych. Powitał zaproszonych gości, w tym Wójta Gminy Krzęcin, pana doktora Bogdana Wojciecha Brzustowicza, oraz innych przedstawicieli urzędów i instytucji.
Po przywitaniu obecnych, przedstawiono porządek obrad, który obejmował m.in. przyjęcie protokołu z XVIII sesji, sprawozdania z działalności różnych instytucji oraz projekty uchwał dotyczące m.in. regulaminu wynagradzania nauczycieli, gospodarowania nieruchomościami oraz programu opieki nad zwierzętami.
Rada jednogłośnie przyjęła porządek obrad oraz protokół z XVIII sesji Rady Gminy.
Wójt Gminy przedstawił sprawozdanie z prac w okresie międzysesyjnym, informując o m.in. podpisaniu 16 zarządzeń, w tym dotyczących dofinansowania przewozów autobusowych oraz postępów w pracach nad planem zagospodarowania przestrzennego.
W dalszej części sesji przedstawiono sprawozdania z działalności Gminnego Centrum Kultury, Środowiskowego Domu Samopomocy, Ośrodka Pomocy Społecznej oraz z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny. Każde z sprawozdań spotkało się z pytaniami i uwagami radnych, które dotyczyły m.in. wykorzystania przyznanych środków finansowych.
Podczas sesji rozpatrzono szereg projektów uchwał. Wśród nich:
W trakcie interpelacji radni poruszyli m.in. kwestie stanu dróg, organizacji transportu publicznego oraz potrzeb seniorów w gminie. Radny Daniel Kamiński zgłosił potrzebę naprawy dróg oraz zorganizowania spotkania z Nadleśnictwem w sprawie stanu dróg leśnych. Radny Mieczysław Ciesiołkiewicz poruszył temat przejęcia działki od KOWR, a radny Sebastian Preis zapytał o możliwość uruchomienia linii autobusowej.
Sołtysi również zgłosili swoje uwagi, podkreślając znaczenie racjonalnego wydatkowania funduszy sołeckich i współpracy z radnymi.
Na zakończenie Przewodniczący Rady przypomniał o zbliżającym się terminie składania oświadczeń majątkowych przez radnych, co jest obowiązkowe do 30 kwietnia.
Sesja zakończyła się po wyczerpaniu porządku obrad.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.